onsdag 19 maj 2010

DISTRESS INK.

Jag har kommit på att jag bara rabblar upp en massa saker som jag använder mig av, utan att förklara vad det är. Så jag tänkte försöka förklara lite oftare.
Jag börjar med min absoluta favorit-produkt: distress ink refillers
Tim Holtz Distress Inks are acid-free, non-toxic, fade resistant, water-based dye inks.
Alltså: syrafritt, giftfritt, ljusbeständigt och vattenbaserat färgat bläck, att färglägga dina stämplade motiv med. Kan blandas med varandra. Det är egentligen en påfyllningsflaska till själva stämpeldynan. Flasklocket är en pipett som gör det lätt att få upp färgen. Droppa ut en droppe färg på en palett, en vit tallrik eller ett plastlock. Väldigt dryg färg, så en droppe räcker till en massa! Beroende på vilken nyans man vill ha, så tillsätter man vatten= lite vatten-stark färg, mycket vatten-svag färg.


Mer kommer senare. 
Nu ska jag tryna kudde... Gäääääääsp.

Go´natt//N

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar